Μαθήματα Σκακιού στο Σχολείο μας για Τέταρτη Συνεχόμενη Χρονιά
ΓΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Από το Σάββατο 11/10/2014 ο Υποδιευθυντής του σχολείου μας κ. Διαμάντης Γιώργος παραδίδει μαθήματα σκακιού. Ο συνάδελφος ασχολείται 40 χρόνια με το σκάκι, τόσο αγωνιστικά ( παίκτης Α΄ κατηγορίας ) όσο και διοικητικά ( μέλος του πειθαρχικού συμβουλίου της ΕΣΟ (Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας) , μέλος της ελεγκτικής επιτροπής της ΕΣΣΝΑ (Ένωσης Σκακιστικών Σωματείων Νομού Αττικής ), από το έτος δε 2012 είναι πιστοποιημένος προπονητής από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Σκακιού (FIDE Instructor). Τα μαθήματα αφορούν όλους τους μαθητές , προσαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο γνώσεών τους στο πνευματικό αυτό άθλημα και παρέχονται δωρεάν.
Με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών που ήδη εκδήλωσαν ενδιαφέρον το δίωρο μάθημα γίνεται κάθε Σάββατο 11.00 πμ - 13.00 μμ. στο χώρο του σχολείου, με τη χρήση μεγάλης μαγνητικής σκακιέρας. Σε περίπτωση έκτακτης αλλαγής οι μαθητές θα ειδοποιούνται σχετικά. Όσοι μαθητές επιθυμούν μπορούν να ξεκινήσουν την παρακολούθηση των μαθημάτων από εδώ και στο εξής, ανεξάρτητα από το αν δήλωσαν έγκαιρα ή όχι.
Μέσω αυτής της διαδικασίας θα επιλεγεί η ομάδα (τετραμελής με τουλάχιστον μία παίκτρια, συν δύο αναπληρωματικοί) , που θα εκπροσωπήσει την ερχόμενη Άνοιξη το σχολείο μας στους μαθητικούς σκακιστικούς αγώνες της ΕΣΣΝΑ.
Το σκάκι έχει αναγνωριστεί στη χώρα μας, εδώ και σαράντα περίπου χρόνια, σαν πνευματικό άθλημα. Από τότε πολλοί ερευνητές, μελετητές, άνθρωποι του πνεύματος έχουν δώσει τους δικούς τους ορισμούς για το σκάκι, έχουν αναπτύξει με πολλούς τρόπους την ευεργετική επίδραση πάνω στον άνθρωπο γενικά και ειδικότερα πάνω στους μαθητές. Ένας από τους γνωστότερους διανοητές σε θέματα σκακιού είναι ο ψυχολόγος, συγγραφέας και διεθνής μετρ Ηλίας Κουρκουνάκης. Από τους παραγωγικότερους συγγραφείς ο Ηλίας έδωσε το 1995 την πραγματεία «Σκάκι και σύγχρονη κοινωνία», που αποτελεί τη σοβαρότερη προσπάθεια στην ανάλυση του όρου σκάκι και στην αλληλεπίδρασή του με πλήθος τομέων της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αντιγράφουμε από το εξαίσιο πόνημα του Κουρκουνάκη :
« Το σκάκι προφανώς εμπεριέχει στοιχεία και επιστήμης και τέχνης και αθλήματος και παιχνιδιού, οπότε αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ο τρόπος αντιμετώπισής του από τα άτομα που ασχολούνται μαζί του. Στη συνέχεια θα επιχειρήσω να προσδιορίσω ποια ακριβώς είναι τα στοιχεία επιστήμης, τέχνης και αθλητισμού που παρουσιάζονται στο σκάκι.
Όπως προδίδει και ο τίτλος του θέματος, πρόθεσή μου είναι να ασχοληθώ μόνο με τις τρεις πρώτες κατηγορίες( επιστήμη, τέχνη, άθλημα ) και να παραλείψω τον τομέα του παιχνιδιού. Και αυτό γιατί το παιχνίδι διαφέρει ριζικά όσον αφορά την λειτουργία του στον ανθρώπινο πολιτισμό: σε αντίθεση με την επιστήμη, την τέχνη και τον αθλητισμό, το παιχνίδι δεν έχει ως θεσμός καμιά περαιτέρω συνειδητή σκοπιμότητα, δηλαδή αποτελεί αυτοσκοπό και με την ολοκλήρωσή του κανείς δεν περιμένει οποιαδήποτε νέα εξέλιξη. Οι επιστήμες δεν επιχειρούν μόνο τη θεωρητική εκτίμηση του σύμπαντος ( η κάθε μια στον τομέα της ), αλλά στοχεύουν και στον έλεγχο των μελλοντικών εξελίξεων, π.χ. με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η τέχνη δεν αποσκοπεί μόνο στη δημιουργία κάποιου έργου ανεξάρτητου από την κοινωνία , καθώς ενδιαφέρεται να προσφέρει ερεθίσματα ,που θα επηρεάσουν τον αποδέκτη της. Τέλος, ο αθλητισμός είναι από τις πιο οργανωμένες ανθρώπινες δραστηριότητες, όπου το αποτέλεσμα ενός αγώνα αναλύεται διεξοδικά και συγκρίνεται με άλλα αντίστοιχων συναντήσεων.»