Πρόσφατα Άρθρα

Μεταφραστής

Συμμετοχή των μαθητών στο Πείραμα του Ερατοσθένη

Αποτέλεσμα εικόνας για το πειραμα του ερατοσθενη

Το σχολείο μας συμμετείχε φέτος για τρίτη συνεχόμενη φορά στο πείραμα του Ερατοσθένη που διεξήχθη την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019. Οι καθηγήτριες κ. Μαρία Κεχρή (Μαθηματικών) και κ. Στέλλα Βεργή (Αγγλικών) συνεργάστηκαν ώστε μαθητές της Β' τάξης να αντιληφθούν πώς ο Ερατοσθένης κατάφερε να μετρήσει την περιφέρεια της γης και να εφαρμόσουν τη μέθοδό του και οι ίδιοι. Μέσα από τη μετωπική διδασκαλία, η κ. Κεχρή έκανε επέκταση του μαθήματός της για να εξηγήσει στους μαθητές τα μαθηματικά που χρειάζονται για να γίνουν οι μετρήσεις. Στη συνέχεια, η κ. Βεργή δίδαξε τα αντίστοιχα μαθηματικά στην Αγγλική γλώσσα εφαρμόζοντας τις αρχές του CLIL (Συνδυασμένη Εκμάθηση Επιστημονικού Αντικειμένου και Ξένης Γλώσσας) και αξιοποιώντας την ψηφιακή τάξη και που διαθέτει το σχολείο μας. Εμπνεόμενοι κάποιοι μαθητές μας από το έργο του Ερατοσθένη, εκπόνησαν σχετικές εργασίες στα Αγγλικά.

Την ημέρα της Εαρινής Ισημερίας (Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019), οι μαθητές μας χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν ή να ταξιδέψουν, από το προαύλιο του σχολείου μας, κατόρθωσαν να υπολογίσουν την περιφέρεια και την ακτίνα της Γης! Για να πετύχουν τον στόχο τους, ακολούθησαν προσεκτικά τα «βήματα» του Πανεπιστήμονα Ερατοσθένη του Κυρηναίου. Εκείνος, με τη διάνοια, τη γνώση και τα μέσα της εποχής του, κατόρθωσε το …ακατόρθωτο. Οι σύγχρονοι μαθητές του, με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών, (Google Earth, SunCalc κ.ά.) αξιοποίησαν κατάλληλα λογισμικά, μέτρησαν, παρατήρησαν, υπολόγισαν, σχολίασαν, σκέφτηκαν επιστημονικά και κατέληξαν σε συμπεράσματα σημαντικά και διδακτικά!

Με ευρηματικότητα, επιδεξιότητα και μεράκι, οι μαθητές και η κ. Κεχρή στερέωσαν ράβδους, μέτρησαν τα μήκη τους και τα μήκη των σκιών τους και επανέλαβαν προσεκτικά το ιστορικό αυτό πείραμα, το φωτισμένο από το μεγαλείο της αρχαίας ελληνικής σκέψης! Οι επίδοξοι «γεω-μέτρες», παρά την έλλειψη έντονης ηλιοφάνειας, αξιοποίησαν και την παραμικρή ακτίνα του Ήλιου και οδηγήθηκαν στον υπολογισμό της ακτίνας της Γης με ακρίβεια αξιοσημείωτη, μικρότερη από 0,5%!

Η διεπιστημονική αυτή δράση, που συνδιοργανώθηκε από τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και 1ο Ηρακλείου Κρήτης, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Αστρονομίας Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.), του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ε.Α.Α.), του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων Ε.Κ.Φ.Ε. (ΠΑΝΕΚΦΕ), έχει ως κύριο στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των μαθητών μέσω της ανάδειξης της αξίας του πειράματος και των βιωματικών και ομαδοσυνεργατικών εκπαιδευτικών τεχνικών.

Φωτογραφία 1

Φωτογραφία 2

Φωτογραφία 3

Φωτογραφία 4

Φωτογραφία 5

Στατιστικά

Μέλη : 5
Περιεχόμενο : 679
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 845926

Σήμερα